De herziene e:HEV-aandrijflijn biedt verbeterde rijeigenschappen en meer vermogen met behoud van een hoog niveau van efficiëntie.
De nieuwe Advance Sport-uitvoering introduceert exclusieve styling- en uitrustingsopties.
Upgrades voor het hele Jazz e:HEV-assortiment zijn onder meer een vernieuwde styling van het exterieur, nieuwe lichtmetalen velgen en verbeteringen aan de interieurstijl

Honda vergroot de aantrekkingskracht van zijn Jazz-line-up met herzieningen in alle klassen en de toevoeging van een nieuwe Advance Sport-klasse; aangeboden met exclusieve stylingdetails van binnen en van buiten.

Het vernieuwde Jazz-assortiment beschikt ook over een herziene e:HEV hybride aandrijflijn die het rijgemak verbetert, meer vermogen en trekvermogen toevoegt, zonder de CO2-uitstoot of het brandstofverbruik aan te tasten.

Geëvolueerd exterieur en interieur ontwerp

De uitvoeringen Elegance en Advance hebben een nieuw, meer gedefinieerd grille-ontwerp en een donkerder inzetstuk voor de koplampen. Meer gebeeldhouwde bumpers voor en achter worden gecomplimenteerd door getextureerde onderste delen om de Jazz een meer doelgerichte uitstraling te geven. Herziene kleuren voor het ontwerp van de lichtmetalen velgen van de Advance completeren de uiterlijke veranderingen voor de Jazz.

De Jazz Crosstar heeft ook verschillende aanpassingen aan het exterieur die zijn stoerder, avontuurlijker uiterlijk versterken. De meer gedefinieerde grille heeft een uitgesproken honingraatontwerp en wordt gecombineerd met herziene bumpers, die zijn voorzien van zilveren inzetstukken die zijn ontworpen om eruit te zien als bodembescherming, en nieuwe, bijpassende zijdrempels. De revisies worden afgerond met een nieuwe afwerking van de lichtmetalen velgen en de introductie van een nieuwe koetswerkkleur: Fjord Mist Blue.

Binnenin hebben de Elegance- en Advance-uitvoeringen herzieningen van de kleur-, materiaal- en afwerkingskeuzes, terwijl het interieur van de Crosstar is voorzien van nieuwe stoelbekleding en herzieningen van het dashboard en de deurkaarten, samen met een nieuwe afwerking van het dashboard, de middenconsole en de minimalistische tweespaaks stuurwiel.

Geheel nieuwe Advance Sport-klasse

De nieuwe opvallende Advance Sport-uitvoering – verkrijgbaar in een nieuwe exclusieve lakkleur, Urban Grey – omvat een unieke afwerking van het ontwerp van de voorbumper, een sportief traliewerkrooster, glanzend zwarte zijspiegels en unieke 16” lichtmetalen velgen om de aantrekkingskracht van de Jazz e:HEV.

Binnenin profiteert de Advance Sport van klassespecifieke verbeteringen die het premium sportieve gevoel van de nieuwste Jazz e:HEV versterken. De stoelen zijn afgewerkt met een unieke combinatie van stoffering van zwart synthetisch suède en grijs synthetisch leer, terwijl een nieuw driespaaks wiel, centrale armsteun en deurkaarten zijn gedetailleerd met een contrasterend geel stiksel.

Verhoogde e:HEV hybride prestaties

De vernieuwde Jazz e:HEV behoudt Honda’s responsieve en uiterst efficiënte geavanceerde hybridetechnologie. De e:HEV-aandrijflijn van de nieuwste generatie bestaat uit twee elektromotoren, een zuinige benzinemotor, automatische transmissie en drie intelligente rijmodi om een ​​hoog niveau van efficiëntie en verfijning in de praktijk te leveren.

Door herzieningen van alle aspecten van het e:HEV-systeem zijn de efficiëntie, het rijgemak en de output toegenomen. De elektrische aandrijfmotor is met 10 kW (14 pk) toegenomen, waardoor het totale vermogen op 90 kW (122 pk) is gekomen, en de generatormotor is ook met 8 kW toegenomen, waardoor het een piek van 78 kW heeft bereikt ( 106 PS). De 1,5-liter benzinemotor met poortinjectie heeft 7 kW gewonnen om nu een maximum van 79 kW (107 pk) te produceren. Het koppel blijft op 131 Nm. Het zuinige hybridesysteem van Honda produceert een CO2-uitstoot vanaf 102 g/km, met de Advance Sport-uitvoering vanaf 106 g/km.

Honda’s automatische transmissie in de Jazz e:HEV is ook herzien om de soepelheid en het rijgemak te verbeteren en zo een boeiendere rijervaring te bieden. De Crosstar-, Elegance- en Advance-uitvoeringen beschikken over een nieuw acceleratieresponsconcept om het zintuiglijke gevoel van acceleratie te vergroten. Om de Advance Sport nog meer te onderscheiden van de rest van het gamma, werd het gaspedaaloverzicht herzien om meer aandrijfkracht te leveren en responseigenschappen te verbeteren. Bovendien is de lineaire schakelregeling herzien om de benzinemotor een nieuw, hoger schakelpunt van 6.300 tpm te geven.

Om te profiteren van de herzieningen van de aandrijflijn, profiteert de Advance Sport van verschillende wijzigingen in de ophanging. De veerconstante vooraan is met 8% verlaagd – met de achterkant verhoogd met 20%. Deze herziene stijfheidsbalans van voor naar achter heeft de longitudinale krachten verminderd voor een meer gefocuste, dynamische rit. Er zijn ook nieuwe stijvere dempers toegevoegd voor meer tractie en bochtsnelheid.

Introductie van trekvermogen

Naar aanleiding van feedback van klanten is de eis voor trekvermogen toegevoegd, waardoor de Jazz e:HEV nog veelzijdiger wordt. Alle modellen kunnen een competitief gewicht van 500 kg trekken, geschikt voor kleine aanhangwagens of fietsendragers.

Slimme verpakkingen behouden ongeëvenaarde ruimte

De nieuwe Jazz behoudt de toonaangevende niveaus van binnenruimte die bewezen hebben het kenmerk te zijn van vorige generaties. De sleutel tot het maximaliseren van de cabineruimte is de plaatsing van de brandstoftank in het midden van het chassis onder de voorstoelen, wat uniek is in deze klasse.

Dit stelt de Jazz in staat om de uitzonderlijk veelzijdige Magic Seats achterin te behouden, die zowel “neerklapbare” als “opklapbare” stoelflexibiliteit bieden, afhankelijk van de benodigde laadruimte.

Honda SENSING biedt een uitgebreid veiligheidspakket

Om het sterke pakket van de nieuwe Jazz compleet te maken, biedt Honda enkele van de meest uitgebreide geavanceerde veiligheidsvoorzieningen en rijhulpmiddelen in zijn klasse.

Door gebruik te maken van een grotere hoek, maakt de high-definition camera een beter bewustzijn van de omgeving van het voertuig mogelijk, inclusief herkenning van bermen zonder stoepranden of bermmarkeringen, terwijl de actieve veiligheidssystemen zijn herzien om hun inbreuk op het dagelijks verkeer te verminderen.

De functie Traffic Jam Assist, nu geüpgraded naar stuurondersteuning vanaf 0 km/u, ontlast de bestuurder bij het rijden in het verkeer en verhoogt de toch al indrukwekkende bescherming tegen aanrijdingen.

Deze geavanceerde rijhulpsystemen vormen een aanvulling op de standaard tien airbags, waaronder knieairbags voor de inzittenden en frontairbags in het midden. De nieuwste Jazz en Jazz Crosstar zullen dezelfde actieve veiligheidstechnologieën en rijhulpmiddelen bevatten die de maximale beoordeling van vijf sterren kregen in de Euro NCAP-veiligheidstests van 2020.

De verkoop van de nieuwe Honda Jazz en Jazz Crosstar voor de Europese markten zal begin 2023 van start gaan.

Overweegt je een nieuwe wagen aan te kopen? Wil je graag profiteren van de saloncondities?
Contacteer ons per mail op info@hondadesmedt.be of bel naar 09 377 20 46. Wij staan graag tot je dienst!

Geniet van het rijplezier met een Honda zowel zakelijk als privé.

Share This